Privātuma politika

Atjaunota 2025.gada 30.aprīlī 

Klienti / Pacienti ir mūsu lielākā vērtība, tāpēc OC VISON kā atbildīgs uzņēmums ievēro Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti – saukta arī Vispārējo Datu Aizsardzības Regulu, prasības.

Šajā privātuma politikā, turpmāk tekstā – Politika, ir aprakstīta kārtība, kādā SIA OC VISION, reģistrācijas Nr. 40003105710, Elijas iela 17 – 4, Rīga, LV – 1050, turpmāk tekstā – OC VISION, apstrādā personas datus.

Ar terminu OC VISION tiek saprasti arī  OC VISION grupas uzņēmumi  –  SIA “VISION EXPRESS BALTIJA”, reģistrācijas Nr. 40003047732, Elijas iela 17 – 4, Rīga, LV – 1050,  kā arī SIA “Optometrijas serviss”, reģistrācijas Nr. 40103100298, Elijas iela 17 – 4, Rīga, LV – 1050,  kā arī zīmoli OptiO, Vision Express, VIZIONETTE, Lornete, Dr.Lensor, Opptica, Diviniti, interneta vietnes www.ocvision.euwww.optio.lvwww.visionexpress.lvwww.vizionette.lvwww.lornete.lvwww.lensor.euwww.opptica.euwww.diviniti.euwww.redzesparbaude.lvwww.dzirdesparbaude.lv.

Šī Politika ir piemērojama, ja Klients / Pacients izmanto, ir izmantojis vai ir izteicis vēlēšanos izmantot OC VISION sniegtos pakalpojumus, vai ir citā veidā saistīts ar OC VISION sniegtajiem pakalpojumiem, tai skaitā attiecībās ar Klientu / Pacientu, kas nodibinātas pirms šīs Politikas spēkā stāšanās.

Šī Politika ir piemērojama arī gadījumos, kad persona ir pie mums vērsusies ar lūgumu sniegt ārstniecības pakalpojumu. Šādos gadījumos persona, atbilstoši likumvides regulējuma ir dēvējama par “Pacientu”. Šī Politika ir attiecināma gan uz gadījumiem, kad fiziska persona ir Klienta statusā, gan arī uz gadījumiem, kad fiziska persona ir Pacienta statusā.  

1. Definīcijas

Apstrāde – ir jebkura ar personas datiem vai personas datu kopumiem veikta darbība vai darbību kopums, ko veic ar vai bez automatizētiem līdzekļiem, piemēram, vākšana, reģistrācija, organizēšana, strukturēšana, glabāšana, pielāgošana vai pārveidošana, atgūšana, aplūkošana, izmantošana, izpaušana, nosūtot, izplatot vai citādi darot tos pieejamus, saskaņošana vai kombinēšana, ierobežošana, dzēšana vai iznīcināšana.

Pārzinis – OC VISION, faktiskā pakalpojumu sniegšanas adrese: gan Pārziņa juridiskā adrese, gan Pārziņa veikali, kuru saraksts ir pieejams www.ocvision.eu un tiek atjaunots, tiklīdz tiek atvērts jauns veikals,  OC VISION interneta veikali un izņēmuma gadījumā, izbraukuma tirdzniecības vietas. 

Klients/ Pacients – jebkura fiziska persona, kura izmanto, ir izmantojusi, vai ir izteikusi vēlēšanos izmantot jebkurus uzņēmuma sniegtos pakalpojumus, pārdodamās preces vai ir jebkādā citā veidā saistīts ar tiem; 

Personas dati – jebkura informācija, kas attiecas uz identificētu vai identificējamu fizisku personu (datu subjekts); identificējama fiziska persona ir tāda, kuru var tieši vai netieši identificēt, jo īpaši atsaucoties uz identifikatoru, piemēram, minētās personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, telefona numuru, epasta adresi, atrašanās vietas datiem, tiešsaistes identifikatoru vai vienu vai vairākiem minētajai fiziskajai personai raksturīgiem fiziskās, fizioloģiskās, ģenētiskās, garīgās, ekonomiskās, kultūras vai sociālās identitātes faktoriem.

2. Piemērojamie tiesību akti

2.1. Eiropas Parlamenta un padomes Regula Nr.2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (2016. gada 27.aprīlis).

2.2. Fizisko personu datu apstrādes likums.

2.3. Ārstniecības likums.

2.4. Pacientu tiesību likums.

2.5. Patērētāju tiesību aizsardzības likums.

2.6. Noteikumi par distances līgumu.

2.7. Reklāmas likums u.c.

3. Vispārīgie noteikumi

3.1. Šajā Politikā tiek sniegta vispārējā informācija par to kā OC VISION veic personas datu apstrādi. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi tiek sniegta Klientiem / Pacientiem, atbildot uz pieprasījumiem, informējot viņus personīgi, vai tiek ietverta līgumos un citos ar OC VISION pakalpojumiem saistītos dokumentos, kā arī OC VISION norādītajās interneta vietnēs. 

3.2. OC VISION, piemērojamo normatīvo aktu ietvaros, nodrošina personas datu konfidencialitāti un ir īstenojusi atbilstošus tehniskos un organizatoriskos pasākumus personas datu pasargāšanai no nesankcionētas piekļuves, pretlikumīgas apstrādes vai izpaušanas, nejaušas pazaudēšanas, izmainīšanas vai iznīcināšanas.

3.3. OC VISION personas datu apstrādei var izmantot personas datu apstrādātājus pēc saviem ieskatiem. Šādos gadījumos, OC VISION veic nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu, ka šādi personas datu apstrādātāji personas datu apstrādi veic saskaņā ar OC VISION norādēm, nodrošinot  atbilstošu drošības līmeni, kā arī saskaņā ar piemērojamajiem normatīvajiem aktiem. Par to, ar kādiem apstrādātājiem sadarbojas OC VISION, var iepazīties sazinoties ar mums, rakstot uz šajā politikā norādīto epasta adresi.

3.4. Ja OC VISION atjauninās šo Politiku, aktuālā Politikas redakcija tiks publicēta OC VISION interneta vietnēs, savukārt ar iepriekšējām Politikas redakcijām var iepazīties sazinoties ar mums, rakstot uz šajā politikā norādīto epasta adresi.

3.5. Lai sniegtu Klientam / Pacientam labākus un piemērotākus produktus un pakalpojumus, kā arī, lai nodrošinātu, uzturētu, aizsargātu un uzlabotu esošus produktus un pakalpojumus, OC VISION apstrādā no pakalpojumu sniegšanas apkopotus datus.

3.6. Lai atgādinātu Klientam / Pacientam par nepieciešamību veikt redzes pārbaudi,  OC VISION var sazināties ar Klientu / Pacientu, izmatojot viņa sniegto kontakta informāciju.

4. Personas datu apstrādes nolūks un  apstrādājamās personas datu kategorijas

4.1. Nolūks – Klienta / Pacienta identificēšana

Identifikācijas dati – vārds, uzvārds, personas kods (ja nav personas koda, tad dzimšanas datums, vieta), personu apliecinoša dokumenta dati

Kontaktinformācija – telefona, epasts, dzīves vieta

Citi personas dati (atsevišķos gadījumos) – pārstāvības pamats, dzimums, komunikācijas valoda, profesija u.c. 

4.2.  Nolūks – Pieraksta  / vizītes apmeklējuma noformēšana un reģistrēšana

Identifikācijas dati – vārds, uzvārds, personas kods (ja nav personas koda, tad dzimšanas datums, vieta), personu apliecinoša dokumenta dati

Kontaktinformācija – telefona, epasts, dzīves vieta

Veselības apdrošināšanas polises dati 

Citi personas dati (atsevišķos gadījumos) pārstāvības pamats, dzimums, komunikācijas valoda, profesija u.c. 

Dati, kas norāda uz nepieciešamību veikt redzes pārbaudi, sūdzības, diagnoze, izmeklējuma pamatojums, rezultāti

Atgādinājuma par nepieciešamību veikt redzes pārbaudi dati, tajā skaitā balss ieraksts, par nepieciešamību veikt redzes pārbaudi dati

Veiktā / atceltā pierasta dati (vieta, laiks, speciālists, izņēmuma gadījumā nepieciešamība piekļūt ar ratiņkrēslu).

4.3. Nolūks – ārstniecības pakalpojuma sniegšanas noformēšana, izpilde, briļļu u.c. redzi koriģējošo rīku pasūtīšana, pielāgošana, izsniegšana, garantijas, pretenzijas

Identifikācijas dati – vārds, uzvārds, personas kods (ja nav personas koda, tad dzimšanas datums, vieta), personu apliecinoša dokumenta dati

Kontaktinformācija – telefona, epasts, dzīves vieta

Veselības dati t.i. redzes pārbaudes dati, sūdzības, diagnoze, izmeklējuma pamatojums, rezultāti, recepte briļļu iegādei, recepte kontaktlēcu iegādei;

Atgādinājuma par nepieciešamību veikt redzes pārbaudi dati, tajā skaitā balss ierasts, ja par nepieciešamību veikt redzes pārbaudi veikts zvans

Maksājuma dati – (rēķina / kvīts Nr., banka, konta Nr., kartes Nr., maksājamā summa, apdrošināšanas  polises dati un segtā summa, informācija par datu sūtīšanu uz VID)

Lojalitātes programmas dati

Garantijas dati – noteikumi, termiņš, garantijas veids

4.4. Nolūks – Likumvidē noteiktās pacienta medicīniskās dokumentācijas noformēšana, uzglabāšana un lietošana

Identifikācijas dati – vārds, uzvārds, personas kods (ja nav personas koda, tad dzimšanas datums, vieta), personu apliecinoša dokumenta dati

Kontaktinformācija – telefona, epasts, dzīves vieta

Veselības dati t.i. redzes pārbaudes dati, sūdzības, diagnoze, rezultāti, receptes dati briļļu iegādei, receptes dati kontaktlēcu iegādei;

4.5. Nolūks –  Ārstniecības pakalpojumu sniegšana

Identifikācijas dati – vārds, uzvārds, personas kods (ja nav personas koda, tad dzimšanas datums, vieta), personu apliecinoša dokumenta dati;

Kontaktinformācija – telefona, epasts, dzīves vieta, darba vieta;

Veselības dati

Maksājuma dati – (rēķina / kvīts Nr., banka, konta Nr., kartes Nr., maksājamā summa, apdrošināšanas  polises dati un segtā summa)

Dati par personas ierobežotu iespēju pārvietoties (izņēmumu gadījumos)

4.6. Nolūks – Pirkumu veikalā un interneta veikala organizēšana, administrēšana, nosūtīšana

Identifikācijas dati – vārds, uzvārds, personas kods (ja nav personas koda, tad dzimšanas datums, vieta), personu apliecinoša dokumenta dati

Kontaktinformācija – telefona, epasts, dzīves vieta, piegādes adrese

Maksājuma dati – (rēķina / kvīts Nr., banka, konta Nr., kartes Nr., maksājamā summa, apdrošināšanas  polises dati un segtā summa, informācija par datu sūtīšanu uz VID)

Saziņas dati – dati par paziņojumiem Klientiem / Pacientiem, ka pasūtījums ir gatavs u.c. 

Briļļu, kontaktlēcu un dzirdes aparātu pasūtīšanai un pielāgošana nepieciešamie dati

Kredītspējas pārbaude nomaksas pirkuma gadījumā  

Pirkuma vēsture

4.7. Nolūks – Sniegto pakalpojumu  / pārdoto preču kvalitātes kontrole, Klientu / Pacientu apmierinātības uzraudzīšana

Klientu / Pacientu pretenzijas, atsauksmes un novērtējums – to apkopojums, analīze, risinājumi

Garantijas, to izlietojumu analīze

Klientu  / Pacientu aptaujas 

Saziņa ar klientiem / pacientiem šajā sakarā 

4.8. Grāmatvedības lietu kārtošana, deklarāciju un paziņojumu, informācijas par saņemtajiem maksājumiem sniegšana iestādēm

Identifikācijas dati – vārds, uzvārds, personas kods

Kontaktinformācija – telefona, epasts

Maksājuma dati – (rēķina / kvīts Nr., banka, konta Nr., kartes Nr., maksājamā summa, apdrošināšanas  polises dati un segtā summa), nenokāroto saistību atlikums;

Saņemtie (izmantotie) pakalpojumi / nopirktās preces

4.9. Nolūks – Atgādināšana par nepieciešamību veikt redzes pārbaudi

Identifikācijas dati – vārds, uzvārds

Kontaktinformācija – telefona Nr., epasts

Iepriekšējās redzes pārbaudes un / vai redzi koriģējošo līdzekļu iegādes datums 

4.10. Nolūks – Lojalitātes programmas uzturēšana 

Identifikācijas dati – vārds, uzvārds, piešķirtais lojalitātes Nr. 

Kontaktinformācija – telefona, epasts

Piekrišanas dati – dati par piekrišanu  vai nepiekrišanu saņemt marketinga paziņojumus

4.11. Nolūks – Marketinga paziņojumu sūtīšana

Identifikācijas dati – vārds, uzvārds 

Kontaktinformācija – telefona, epasts

Piekrišanas dati – dati par piekrišanu  saņemt marketinga paziņojumus

4.12. Nolūks – Mājaslapu uzturēšana un darbības nodrošināšana

Piekrišana attiecīgiem sīkdatņu veidiem

Apmeklējuma informācija, ieradumi

Profils, lietotāja vārds, profila vēsture, pirkumu vēsture, maksājumu dati interneta veikalā 

4.13. Nolūks – Norēķinu nodrošināšana, epastu mitināšana, kurjera un pasta pakalpojumu izmantošana, zvanu centra pakalpojumu izmantošana u.c., t.i. sadarbības partneru piesaiste 

Identifikācijas dati – vārds, uzvārds 

Kontaktinformācija – telefona, epasts, piegādes adrese

Korespondences dati

Balss ieraksta dati 

4.14. Video novērošanas  dati, no veikaliem, kuros tiek veikta video novērošana

4.15. Fotogrāfijas un attēli fotogrāfijas no publiskiem OC VISION pasākumiem 

5. Datu apstrādes tiesiskais pamats

5.1. Klienta / Pacienta piekrišana (Vispārējas Datu Aizsardzības Regulas 6.panta 1.daļas a) app.) – Klients / Pacients, kā personas datu subjekts, pats dod piekrišanu personas datu vākšanai un apstrādei noteiktiem mērķiem. Klienta / Pacienta piekrišana dalībai lojalitātes programmā, tiešā mārketinga nolūkiem, lai izteiktu jaunus un individuālus piedāvājumus, kas balstīti uz viņa pirkuma vēstures analīzi vai izteiktajām vēlmēm. Klienta / Pacienta piekrišana ir viņa brīva griba un patstāvīgs lēmums, kas var tikt sniegts jebkurā brīdī, tādējādi atļaujot OC VISION apstrādāt personas datus noteiktajiem nolūkiem. Klienta / Pacienta piekrišana ir tam saistoša, ja tā tiek dota mutvārdos, un par to ir veikta atzīme OC VISION sistēmās, noformēta rakstiski vai elektroniski, piemēram, aizpildot piekrišanu dalībai lojalitātes programmā vai pēc Klienta / Pacienta identifikācijas nosūtot elektronisko pieprasījumu. Klienta / Pacienta piekrišana var būt arī veikta ar konkludentām darbībām, piemēram, Klients / Pacients pats ievieto savus datus OC VISION sistēmās, pats sūta un nodod datus OC VISION. Ja Klients / Pacients ir devis savu piekrišanu OC VISION apstrādāt savus datus, tiek uzskatīts, ka Klients / Pacients ir devis piekrišanu apstrādāt savus datus OC VISION grupas ietvaros, arī kontekstā ar OC VISION pārstāvētājiem zīmoliem. Klientam / Pacientam ir tiesības jebkurā laikā saņemt informāciju par savu datu apstrādi un ir tiesības jebkurā brīdī atsaukt savu iepriekš sniegto piekrišanu, izmantojot norādītos saziņas kanālus ar OC VISION. Pieteiktās izmaiņas stāsies spēkā trīs darba dienu laikā. Piekrišanas atsaukums neietekmē apstrādes likumību, kas pamatojas uz piekrišanu pirms atsaukuma. OC VISION, datu minimizācijas un resursu ekonomijas nolūkos ir tiesības ilgstoši neuzglabāt Klientu / Pacientu rakstveidā sniegtās piekrišanas. 

5.2. Līguma noslēgšana un izpilde  (Vispārējas Datu Aizsardzības Regulas 6.panta 1.daļas b) app.) – lai OC VISION varētu noslēgt un izpildīt līgumu ar Klientu/ Pacientu, kvalitatīvi sniedzot pakalpojumus un apkalpojot Klientu / Pacientu, tam jāapkopo un jāapstrādā noteikti personas dati, kas tiek iegūti pirms līguma noslēgšanas ar OC VISION vai jau noslēgtā līguma laikā, sniedzot pakalpojumu, pārdodot preci. Gadījumos, kad Klients / Pacients ir izvēlējis saņemt iegādāto preci izmantojot pasta vai kurjera pakalpojumu, OC VISION ir tiesīgs nodot Klienta pacientu piegādes datus un kontakta informāciju pasta / kurjera pakalpojuma sniedzējam. 

5.3. OC VISION leģitīmas intereses (Vispārējas Datu Aizsardzības Regulas 6.panta 1.daļas f) app.)  – ievērojot OC VISION intereses, kuru pamatā ir kvalitatīvu pakalpojumu un savlaicīga atbalsta sniegšana Klientam / Pacientam, kā arī sava īpašuma apsardzība OC VISION ir tiesības apstrādāt Klienta / Pacienta personas datus tādā apjomā, kāds tam ir objektīvi nepieciešams. Pie leģitīmās intereses ir pieskatāma arī iekšējo administratīvo procesu nolūkos (pirkuma/pasūtījuma reģistrēšana, izpildes uzraudzība, sūdzību izskatīšana, pēcpārdošanas uzraudzība un saistītie pakalpojumi u.c.) veikta personas datu apstrāde. Par OC VISION leģitīmajām interesēm ir uzskatāma personas datu apstrāde, veicot tiešu tirgveidību, kā rezultātā Klientam / Pacientam  tiek izteikti jauni un/ vai individuāli OC VISION produktu un pakalpojumu piedāvājumi, iekšēju klientu / pacientu datubāžu radīšana, vairākos veikalos veiktā video novērošana u.c. Ņemot vērā to, ka OC VISION ir vairāki grupas uzņēmumi un zīmoli, ko tas pārstāv, OC VISION grupas ietvaros, uzņēmumi ir tiesīgi savstarpēji nosūtīt personas datus citiem grupas uzņēmumiem iekšējos administratīvos nolūkos, kā arī  piedāvāt visiem OC VISION grupas klientiem / pacientiem savus pakalpojumus un preces, ja vien viņi ir piekrituši saņemt šādus paziņojumus. Iepriekšminētās darbības ir attiecināmas uz OC VISION leģitīmo interesi. Par tiešā marketinga paziņojumiem netiek uzskatīti atgādinājumi par nepieciešamību veikt redzes pārbaudi, vizīti pie speciālista, kā arī saziņa par veiktajiem pasūtījumiem u.c.

5.4. Juridisko pienākumu izpilde  (Vispārējas Datu Aizsardzības Regulas 6.panta 1.daļas c) app.) – OC VISION ir tiesīgs apstrādāt personas datus, lai izpildītu normatīvo aktu prasības, piemēram, iesniegtu nepieciešamās atskaites un deklarācijas u.c.,  kā arī sniegtu atbildes uz valsts un pašvaldības likumīgiem pieprasījumiem.

5.5. Vitālu interešu aizsardzība (Vispārējas Datu Aizsardzības Regulas 6.panta 1.daļas, d) app. un Pacientu tiesību likuma 5.panta 5.daļa)  – OC VISION ir tiesīgs apstrādāt personas datus, lai aizsargātu Klienta / Pacienta vai citas fiziskas personas vitālas intereses, piem., ja apstrāde ir vajadzīga humanitāros nolūkos, dabas stihiju un cilvēka izraisītu, it īpaši, epidēmiju un to izplatīšanās monitoringam vai ārkārtas humanitārajās situācijās (terora akti, tehnogēnās katastrofu situācijās un tml.). Tāpat Klienta / Pacienta  vitāla interese ir savlaicīgi saņemt atgādinājumu par nepieciešamību veikt regulāru redzes pārbaudi, savukārt optometrista, oftalmaloga kā ārstniecības personas pienākums ir šādu atgādinājumu īstenot, jo tā ir daļa no pēctecīgas ārstniecības.

5.6. Oficiālo pilnvaru izpilde vai sabiedrības intereses  (Vispārējas Datu Aizsardzības Regulas 6.panta 1.daļas e) app.) – OC VISION ir tiesīga apstrādāt datus, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot OC VISION likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras. Šādos gadījumos pamats personas datu apstrādei ir iekļauts normatīvajos aktos.

6. Klienta / Pacienta, kā datu subjekta tiesības

Klientam / Pacientam ir tiesības attiecībā uz savu datu apstrādi, kas saskaņā ar piemērojamiem normatīvajiem aktiem ir klasificēti kā personas dati. Šīs tiesības kopumā ir šādas:

6.1. Saņemt informāciju par savu personas datu apstrādi, piekļūt saviem personas datiem;

6.2. Pieprasīt savu personas datu labošanu, ja tie ir neatbilstoši, nepilnīgi vai nepareizi;

6.3. Iebilst pret savu personas datu apstrādi;

6.4. Prasīt savu personas datu dzēšanu, piemēram, ja personas dati tiek apstrādāti, pamatojoties uz piekrišanu un Klients / Pacients ir atsaucis savu piekrišanu. Šīs tiesības nav spēkā, ja personas dati, kuru dzēšana tiek pieprasīta, tiek apstrādāti, arī pamatojoties uz citu tiesisku pamatu, piemēram, līgumu vai no attiecīgiem normatīvajiem aktiem izrietošajiem pienākumiem, vai to saglabāšanu nosaka spēkā esošo normatīvo aktu prasības.

6.5. Ierobežot savu personas datu apstrādi saskaņā ar piemērojamajiem normatīvajiem aktiem, piemēram, laikā, kad OC VISION izvērtē, vai Klientam / Pacientam ir tiesības uz savu datu dzēšanu.

6.6. Saņemt savus personas datus, ko Klients / Pacients ir sniedzis OC VISION un kas tiek apstrādāti uz piekrišanas un līguma izpildes pamata rakstiskā formā vai kādā no biežāk izmantotajiem elektroniskajiem formātiem un, ja iespējams, nodot šādus datus citam pakalpojumu sniedzējam (datu pārnesamība).

6.7. Atsaukt savu piekrišanu savu personas datu apstrādei.

6.8. Netikt pakļautam pilnībā automatizētai lēmumu pieņemšanai, tai skaitā profilēšanai, ja šādai lēmumu pieņemšanai ir tiesiskās sekas vai kas līdzīgā veidā ievērojami ietekmē Klientu/ Pacientu.

6.9. Iesniegt sūdzības par personas datu izmantošanu Datu valsts inspekcijai (www.dvi.gov.lv), ja Klients / Pacients uzskata, ka viņa personas datu apstrāde pārkāpj viņa tiesības un intereses saskaņā ar piemērojamajiem normatīvajiem aktiem.

7. Klienta / Pacienta pienākumi

7.1. Klientam / Pacientam nav tiesību savus piekļuves datus OC VISION sistēmās nodot citām personām, Katrs Klients / Pacients ir atbildīgs par jebkuru piekļuvi OC VISION sistēmām ar viņa piekļuves datiem. 

7.2. Katrs Klients / Pacients ir atbildīgs par savu, OC VISION iesniegto datu pareizību. Gadījumos, ja mainās Klienta / Pacienta personas dati, Klienta  / Pacienta pienākums ir par to paziņot OC VISION. 

7.3. Gadījumos, kad Klients / Pacients apmeklē OC VISION ārstniecības speciālistu, Klienta / Pacienta pienākums ir uzrādīt spēkā esošu personu apliecinošu dokumentu, kas Latvijas Republikā ir pase vai personas apliecība (ID karte), gadījumos, kad Klients / Pacients vēlas izmantot apdrošināšanas  polisi,  jebkādas atlaides, Klientam / Pacientam ir jāuzrāda attiecīgs dokuments. Apdrošināšanas polisi drīkst izmantot tikai tā persona, uz kuras vārda polise ir izrakstīta. 

7.4. Gadījumos, kad Klients / Pacients ir ielogojies OC VISION sistēmā (portālā), Klients / Pacients ir atbildīgs par izlogošanos / darba sesijas pārtraukšanu no OC VISION sistēmas (portāla), kad darbs ir pabeigts. 

8. Klientu / Pacientu personas datu profilēšana kā datu apstrāde

8.1. Profilēšana ir jebkura veida automatizēta personas datu apstrāde, kas izpaužas kā personas datu izmantošana nolūkā izvērtēt konkrētus ar fizisku personu saistītus personiskus aspektus, jo īpaši analizēt vai prognozēt aspektus saistībā ar minētās fiziskās personas personīgajām vēlmēm, interesēm, uzticamību, uzvedību, atrašanās vietu vai pārvietošanos;

8.2. Apstrādājot Klienta / Pacienta personas datus, OC VISION var veikt profilēšanu, taču tas neradīs Klientam / Pacientam tiesiskas sekas. Klientam / Pacientam jebkurā laikā ir tiesības iebilst pret automatizēta lēmuma pieņemšanu un nebūt par tāda pieņemtā lēmuma subjektu.

8.3. Tiešā tirgveidība un pamats sūtīt Klientam komercpaziņojumus: Ja Klients / Pacients jebkad ir devis savu brīvi sniegtu piekrišanu un nav to atsaucis, OC VISION veic tiešo tirgveidību (mārketingu), izplatot Klientam komercpaziņojumus, lai Klients / Pacients vienmēr tiktu informēts par jauniem, moderniem un/ vai tieši Klientam / Pacientam  izveidotiem produktiem, pakalpojumiem, kā arī īpašiem līguma noteikumiem (piem., atlaidēm). Klientam / Pacientam ir tiesības jebkurā laikā un bez maksas atteikties no komercpaziņojumu saņemšanas, informējot par to OC VISION.

9. Sīkdatnes

9.1. Sīkdatnes ir nelielas teksta datnes, kas tiek izveidotas un saglabātas Klienta / Pacienta ierīcē (datorā, planšetē,  mobilajā telefonā un tml.), apmeklējot OC VISION interneta vietnes. Sīkdatnes “atceras” lietotāja pieredzi un pamatinformāciju un tādējādi uzlabo OC VISION interneta vietņu lietošanas ērtumu.

9.2. Izmantojot sīkdatnes, tiek apstrādāti kopējie lietotāju paradumi un vietnes lietošanas vēsture, diagnosticētas problēmas un trūkumi vietnes darbībā, ievākta lietotāju paradumu statistika, kā arī tiek nodrošināta vietnes funkcionalitātes pilnīga un ērta izmantošana.

9.3. Ja Klients / Pacients nevēlas atļaut izmantot sīkdatnes vai kādu to veidu, Klients / Pacients var to izdarīt savas pārlūkprogrammas uzstādījumos, tomēr tādā gadījumā vietnes lietošana var būt būtiski traucēta un apgrūtināta. Saglabāto sīkdatņu dzēšana ir iespējama savas ierīces pārlūkprogrammas uzstādījumu sadaļā, dzēšot saglabāto sīkdatņu vēsturi.

9.4. OC VISION uzturētās vietnes izmanto nepieciešamās, statistikas un mārketinga.

10. Glabāšanas periods

Personas dati tiks apstrādāti tikai tik ilgi, cik tas ir nepieciešams apstrādes mērķa izpildei, piemēram:

  • dati ir nepieciešami tam nolūkam, kam tie vākti;
  • kamēr ir spēkā ar Jums noslēgtais līgums vai tiek sniegts pakalpojums;
  • kamēr tiek pilnībā izskatīts un/vai izpildīts iesniegumā minētais;
  • kamēr likumvidē noteiktajā kārtībā OC VISION vai Klients / Pacients var realizēt savas leģitīmās intereses;
  • kamēr OC VISION ir saistošs juridisks pienākums datus glabāt;
  • kamēr ir spēkā Klienta / Pacienta piekrišana attiecīgai personas datu apstrādei, ja nepastāv citi datu apstrādes tiesiskie pamati;

Glabāšanas periods var būt pamatots ar OC VISION leģitīmajām interesēm vai piemērojamajiem normatīvajiem aktiem (piemēram, tiesību aktiem par grāmatvedības kārtošanu, Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumu, Civillikumu, u.tml.), nepieciešamību pabeigt tiesvedības procesu u.c.

Detalizētāk par personas datu glabāšanas termiņiem Klients / Pacients var uzzināt, sazinoties ar mums, rakstot uz šajā politikā norādīto epasta adresi.  

Klienta / Pacienta piekrišanu būt par lojalitātes programmas dalībnieku un / vai piekrišanu saņemt tiešā marketinga piedāvājumus OC VISION glabā visu lojalitātes programmas spēkā esamības laiku un / vai 3 (trīs) gadus.

11. Personas datu iegūšanas veidi

OC VISION iegūst Klienta / Pacienta personas datus, kad Klients / Pacients:

11.1. veic pierakstu pie speciālista;

11.2. veic redzes pārbaudi;

11.3. izveido savu klienta profilu OC VISION interneta vietnē, ievada tajā savus personas datus;

11.4. iegādājas un izmanto OC VISION produktus vai pakalpojumus, tajā skaitā OC VISION piedāvātās garantijas;

11.5. piesakās lojalitātes programmā un / vai pierakstās jaunumu vai citu pakalpojumu saņemšanai no OC VISION;

11.6. jautā OC VISION plašāku informāciju par Klienta / Pacienta iegādāto  preci vai pakalpojumu;

11.7. sazinās ar OC VISION saistībā ar sūdzību vai informācijas pieprasīšanu;

11.8. Izsaka iebildumus, pieprasa garantijas par OC VISION pārdoto preci, sniegto pakalpojumu;

11.9. piedalās konkursos, loterijās, aptaujās, sniedz atsauksmes / novērtējumu par iegādātajām precēm, saņemto pakalpojumu;

11.10. apmeklē vai pārlūko OC VISION interneta vietnes, veic tajā darbības;

11.11. tiek filmēts ar OC VISION videonovērošanas iekārtam OC VISION veikalos; 

11.12. tiek filmēs un fotografēts, intervēts OC VISION publiskajos pasākumos u.c. 

12. Klienta / Pacientu datu aizsardzība

12.1. OC VISION nodrošina, pastāvīgi pārskata un uzlabo aizsardzības pasākumus, lai aizsargātu Klienta / Pacienta personas datus no nesankcionētas piekļuves, nejaušas nozaudēšanas, izpaušanas vai iznīcināšanas. Lai to nodrošinātu, OC VISION pielieto mūsdienu tehnoloģijas, tehniskas un organizatoriskas prasības, t.sk., izmantojot ugunsmūrus, ielaušanās atklāšanas, analīzes programatūras un datu šifrēšanu.

12.2. OC VISION rūpīgi pārbauda visus pakalpojuma sniedzējus, kas OC VISION vārdā un uzdevumā apstrādā Klienta / Pacienta personas datus, kā arī izvērtē, vai sadarbības partneri (personas datu apstrādātāji) pielieto atbilstošus drošības pasākumus, lai Klienta / Pacienta personas datu apstrāde notiktu atbilstoši OC VISION deleģējumam un normatīvo aktu prasībām. Sadarbības partneriem nav atļauts  apstrādāt Klienta / Pacienta personas datus saviem nolūkiem.

12.3. OC VISION neuzņemas atbildību par jebkādu nesankcionētu piekļuvi personas datiem un/ vai personas datu zudumu, ja tas nav atkarīgs no OC VISION, piemēram, Klienta / Pacienta vainas un/ vai nolaidības dēļ.

12.4. Ja Klients / Pacients apmeklē kādu OC VISION interneta vietni, tiek uzsākta viņa datu (piemēram, IP adreses) apstrāde, turpinot apmeklēt interneta vietni, datu apstrāde turpinās; spiežot uz Facebook, Instagram vai citām saitēm, to nospiešanas brīdī Klienta / Pacienta datu apstrādi uzsāk attiecīgās interneta vietnes uzturētāji, piemēram, Facebook, Instagram u.c., un piekļūs Klienta / Pacienta datiem, atbilstoši saviem noteikumiem, ar kuriem rekomendējam iepazīties attiecīgā pakalpojuma sniedzēja interneta vietnē.  OC VISION neuzņemas atbildību par to kā personas datus apstrādā citi pakalpojumu sniedzēji.

13. Apstrādes teritorija

13.1 Parasti personas dati tiek apstrādāti Eiropas Savienībā/Eiropas Ekonomiskajā zonā (ES/EEZ), tomēr atsevišķos gadījumos tie var tikt nodoti un apstrādāti valstīs, kas neietilpst ES/EEZ.

13.2 Personas datu nodošana un apstrāde ārpus ES/EEZ var notikt, ja tam ir tiesisks pamatojums, proti, lai izpildītu juridisku pienākumu, noslēgtu vai izpildītu līgumu, vai saskaņā ar Klienta / Pacienta piekrišanu, un ir veikti pienācīgi drošības pasākumi. Pienācīgi drošības pasākumi ir, piemēram:
– Ir noslēgta vienošanās, tai skaitā ES līguma standartklauzulas vai citi apstiprināti noteikumi, rīcības kodekss, sertifikācijas u.tml., kas ir apstiprinātas saskaņā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu;
– ES/EEZ neietilpstošajā valstī, kurā saņēmējs atrodas, atbilstoši ES Komisijas lēmumam tiek nodrošināts pietiekams datu aizsardzības līmenis;

13.3 Pēc pieprasījuma Klients / Pacients var saņemt sīkāku informāciju par personas datu nodošanu valstīm ārpus ES/EEZ.

14. Kontaktinformācija

14.1 Klients / Pacients var sazināties ar OC VISION par šo privātuma politiku, par tās piemērošanu, par jautājumiem, kas saistīti ar viņa personas datu apstrādi, par piekrišanas atsaukšanu, par pieprasījumiem, par datu subjektu tiesību izmantošanu un sūdzībām par personas datu apstrādi.

14.2. OC VISION kontaktinformācija ir pieejama tīmekļa vietnē: www.ocvision.eu sadaļā kontakti.

14.3. OC VISION Datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: gdpr@ocvision.eu vai  Elijas iela 17 – 4, Rīga, LV – 1050 ar atzīmi “Datu aizsardzības speciālists”.